Szkoła działa w zmienionych warunkach organizacyjnych prowadząc zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, eliminując bezpośredni kontakt nauczyciela, ucznia i rodzica.

 

  1. W ramach nauczania zdalnego nauczyciel daje uczniowi możliwość skorzystania z materiałów udostępnionych przez:
  2. a) dziennik elektroniczny LIBRUS;
  3. b) pakiet OFFICE 365 (pocztę, aplikację Microsoft Teams, Forms);
  4. c) media społecznościowe, komunikatory, programy do telekonferencji;
  5. d) lekcje online (m.in. za pośrednictwem usługi internetowej Teams);
  6. e) podręczniki, zbiory zadań, ćwiczenia, karty pracy, które uczeń już posiada;
  7. f) autorskie materiały nauczyciela;
  8. g) kontakt telefoniczny z nauczycielem – wychowawcą;
  9. h) inne sposoby wskazane przez dyrektora szkoły w porozumieniu z nauczycielami.

2.Wybór metod i technik kształcenia zdalnego należy do nauczyciela, który uwzględnia specyfikę nauczanego przedmiotu, zdiagnozowane wcześniej możliwości uczniów danego oddziału i warunki techniczne i zasady BHP konieczne do kształcenia na odległość z zachowaniem zasad bezpiecznego korzystania z Internetu.

  1. Nauczyciel przekazuje uczniom i rodzicom informację o sposobie i trybie prowadzonych przez szkołę zajęć za pośrednictwem dziennika elektronicznego LIBRUS.
  2. Nauczyciel realizuje na bieżąco podstawę programową systematycznie uzupełniając zapisy realizacji tematów w dzienniku elektronicznym i stosuje różnorodne formy pracy.
  3. Zakres przekazywanych treści i ilość zadań do samodzielnego wykonania przez ucznia z jednego przedmiotu powinny uwzględniać równomierne obciążenie ucznia. Nie mogą być zbyt obszerne, aby nie przerosły możliwości psychofizycznych uczniów. Instrukcje udzielane uczniom podawane są
    w sposób zrozumiały dla uczniów.
  4. Nauczyciel monitoruje postępy uczniów oraz weryfikuje ich wiedzę i umiejętności.

 

  1. Ocenie podlegają:
  2. a) odpowiedzi ustne;
  3. b) testy online;
  4. c) aktywność na zajęciach;
  5. d) prezentacje;
  6. e) karty pracy;
  7. f) nagrania audio, video;
  8. g) prace domowe;
  9. h) wypracowania;
  10. i) inne formy pracy uczniów.
  11. Roczne oceny klasyfikacyjne wystawiane są zgodnie ze Statutem Szkoły. Proces klasyfikowania kończy fakt podjęcia przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie wyników klasyfikowania i promowania uczniów w danym roku szkolnym (w formie komunikacji zdalnej lub obiegowej).
  12. Konsultacje dla rodziców z nauczycielami prowadzącymi zajęcia odbywają się w terminach uzgodnionych przez zainteresowane strony za pośrednictwem dziennika elektronicznego LIBRUS z wykorzystaniem dostępnych form komunikacji (mail, telefon, online itp.).
  13. Konsultacje indywidualne lub grupowe nauczycieli z uczniami mogą odbywać się w zależności od potrzeb według indywidualnych ustaleń.
  14. Rodzice motywują, wspierają i monitorują dzieci w wykonywaniu prac z uwzględnieniem bezpieczeństwa w sieci.
  15. Rodzice umożliwiają dzieciom (w miarę swych możliwości) dostęp do narzędzi wskazanych przez nauczyciela w określonym czasie, (istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu stacjonarnego ze szkoły).
  16. Rodzice a na II etapie edukacyjnym również uczniowie, systematycznie korzystają z dziennika elektronicznego LIBRUS i odbierają wiadomości przesyłane przez dyrektora, nauczycieli i wychowawców.
  17. W sprawach nieujętych w niniejszych zasadach należy kontaktować się z wychowawcami, nauczycielami przedmiotu oraz dyrektorem szkoły poprzez dziennik elektroniczny.