garnki

Opłaty za obiady
Regulamin stołówki szkolnej i godziny wydawania posiłków

 

Regulamin płatności za posiłki

 

Deklaracja

 

Oświadczenie

 

JADŁOSPIS

W czasach, gdy liczba otyłych nastolatków rośnie w alarmującym tempie, już od najmłodszych lat należy edukować dzieci w zakresie zdrowego żywienia. Kluczowym momentem jest rozpoczęcie nauki w szkole.

Dziecko do szkoły powinno dostać kanapkę, soczek i owoc. Wraz z pójściem do szkoły zwiększa się aktywność fizyczna i umysłowa dziecka, zmieniają się przez to potrzeby żywieniowe. Część posiłków uczeń zaczyna jadać poza domem, dlatego też możliwość kontroli za strony rodziców jest ograniczona. Aby większa swoboda nie oznaczała spożywania byle jakich dań lub niezdrowych smakołyków ze szkolnego sklepiku, należy odpowiednio zaplanować jadłospis pierwszoklasisty, ucząc go tym samym zasad zdrowego odżywiania.

Nasz szkolny jadłospis układany jest z myślą o zapewnieniu naszym, jedzącym w szkole obiady uczniom wszystkich prawidłowych i zalecanych składników pokarmowych. Staramy się również wyeliminować ze szkolnego sklepiku produkty niezdrowe dla naszych podopiecznych. Tylko ścisła i systematyczna współpraca rodziców ze szkołą, również w zakresie zdrowego żywienia, pozwoli od nowego roku szkolnego, na całkowitą eliminację wątpliwych produktów ze sklepiku szkolnego.

Dieta młodego ucznia powinna zawierać wszystkie składniki odżywcze, takie jak witaminy, węglowodany, białko, tłuszcze czy minerały, potrzebne do prawidłowego rozwoju organizmu. Dzienne zapotrzebowanie energetyczne najmłodszych dzieci wynosi 80-90 kcal na kilogram masy ciała, czyli około 1400-2000 kcal. Rodzice muszą pamiętać o włączeniu do jadłospisu produktów mlecznych i fermentowanych, które są źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, niezbędnego do prawidłowego kształtowania układu kostnego. Muszą pamiętać również o tym, aby nie zaopatrywać swoich dzieci w niezdrową żywność. Z jadłospisu dzieci muszą być wyeliminowane chipsy, pizze i cola a także żelki i niezdrowe batoniki czy gumy do żucia.

jedzenie