SZKOŁA PODSTAWOWA NR 182 W ŁODZI TO:

  • miła, domowa atmosfera
  • zajęcia dodatkowe
  • dbałość o prawidłowy rozwój wychowanków
  • bezpieczeństwo, opieka, troska
  • edukacja proekologiczna
  • aktywne formy pracy
  • poszanowanie praw ucznia i dziecka
  • szkoła bez przemocy

O NASZEJ SZKOLE

Naszym wszystkim uczniom stwarzamy sprzyjające warunki do prawidłowego rozwoju:

  • uczniowie dobrze zdają sprawdzian kompetencji po klasie VI i kontynuują naukę w gimnazjum z dobrymi wynikami
  • w szkole istnieją zespoły korekcyjno-kompensacyjne w klasach
  • w szkole istnieje samopomoc koleżeńska
  • w szkole funkcjonuje jasny i zrozumiały dla wszystkich system oceniania i nagradzania osiągnięć szkolnych ucznia
  • nauczyciele stosują na zajęciach dydaktycznych aktywizujące metody nauczania
  • nauczyciele dokonują wstępnej diagnozy każdego zespołu uczniowskiego, aby wyłonić tych, którzy wymagają pomocy w zakresie uczenia się (na każdym etapie kształcenia) oraz zdolnych w celu rozwijania ich zainteresowań i talentów
  • w miarę potrzeb nauczyciele indywidualizują zadania i wymagania wobec uczniów, zgodnie z orzeczeniami z poradni
  • nauczyciele dobierają program odpowiedni dla uczniów
  • uczniowie i rodzice znają wymagania edukacyjne stawiane przez nauczycieli
  • uczniowie uczestniczą w zajęciach logopedycznych i terapeutycznych

W naszej placówce kładziemy nacisk na:

  • zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły
  • realizację odpowiednich programów nauczania z poszczególnych zajęć edukacyjnych i programów profilaktyki dostosowanych do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska
  • wyrabianie umiejętności rozumnego wykorzystania uzyskanej wiedzy w życiu codziennym i celowego spożytkowania zainteresowań i uzdolnień w kierowaniu własnym rozwojem
  • zapewnienie (w granicach możliwości) opieki pedagogicznej i zdrowotnej oraz warunków twórczego rozwoju wszystkim uczniom przez organizację różnorodnych zajęć towarzyszących, zgodnie z potrzebami i uzdolnieniami uczniów
  • kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie stosownie do warunków szkoły i wieku uczniów
  • respektowanie zasad nauk pedagogicznych
  • realizowanie celów określonych w szkolnym programie wychowania i szkolnym programie profilaktyki
  • zapewnienie podtrzymywania kultury i tradycji regionalnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej
  • sprawowanie opieki nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły
  • rozwijanie poczucia tożsamości, godności narodowej, językowej, poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i świata
  • wyrabianie szacunku dla godła, symboli narodowych, treści Konstytucji RP
  • przygotowanie uczniów do nauki w gimnazjum
  • przygotowanie uczniów do wypełniania obowiązków obywatelskich, rodzinnych w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji i rzetelności w kontaktach z ludźmi
  • upowszechnianie wiedzy ekologicznej, wyrabianie nawyków zgodnego współżycia ze środowiskiem naturalnym i ochrony przyrody
  • upowszechnianie idei aktywnego wypoczynku, uprawianie sportu i turystyki
  • organizowanie opieki nad uczniami niepełnosprawnymi uczęszczającymi do szkoły zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami biorąc pod uwagę zalecenia lekarzy specjalistów i Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej
  • dostosowanie metod oraz organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów a także zapewnia możliwość korzystania z opieki psychologicznej i specjalnych form pracy, w szczególności dzieciom mającym trudności dydaktyczne i wychowawcze.