Jesienna słota czyli  kodowanie i programowanie w 2a.

Jesienna słota czyli  kodowanie i programowanie w 2a.

Klasa 2a w tym tygodniu przeganiała deszczowe chmury. Najwyraźniej wszystkie działania poskutkowały ponieważ mamy poprawę w pogodzie.

Uczniowie w tym roku szkolnym realizują ogólnopolski program Kodowanie na Dywanie. Co tydzień starają się rozwiązywać zadania z zakresu programowania i kodowania dopasowane do ich wiedzy i umiejętności.

Tym razem wszyscy pilnowali parasolki sterowanej przez nauczyciela. Nauczyciel w zadaniu rozgrzewkowym używał komend: „do góry”, „do dołu”, „w prawo”, „w lewo”. Kiedy parasolka opuszała planszę uczniowie mówili „wyszła”. W wersji rozbudowanej dochodziły warunki. Na kratownicy pojawiały się krople i kałuże. Jeśli parasolka przechodziła przez pole z kroplą dzieci mówiły: „pada deszcz”. W kolejnym zadaniu dzieci układały na karcie do kodowania wzór. Dzięki współpracy w każdym duecie powstała chmura deszczowa i kałuża, do której dzieci dorysowywały symetryczną drugą część. Ponad to tego dnia 2a wykonywała zadanie z wykorzystaniem ozobota. Dzieci w małych zespołach tworzyły trasę dla tańczącego po parasolce robocika.