Regulamin świetlicy
- Świetlica szkolna jest czynna w godzinach 6.30 -17.00.
- W świetlicy obowiązuje regulamin świetlicy, z którym dziecko jest zapoznawane we wrześniu. Możesz go zobaczyć klikając w ten link.
- Rodziców/opiekunów zobowiązujemy do punktualnego odbioru dziecka ze świetlicy.
- Nie podlega opiece wychowawców dziecko, które nie dotrze do świetlicy.
- Dziecko ma zgłosić się do wychowawcy po wejściu do świetlicy.
- Dziecko, które przebywa w świetlicy zobowiązane jest do przestrzegania określonych zasad. Dotyczących przede wszystkim bezpieczeństwa pobytu w świetlicy, kulturalnego zachowania się, podstawowych zasad higieny oraz do szanowania sprzętu stanowiącego wyposażenie świetlicy.
- Za zniszczenie przedmiotów będących wyposażeniem świetlicy odpowiedzialność materialną ponoszą rodzice/opiekunowie.
- Dziecko przebywające w świetlicy każdorazowo zgłasza potrzebę wyjścia ze świetlicy u wychowawcy (np. do toalety, biblioteki, itp.)
- Świetlica nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione w niej przedmioty. Prosimy aby dzieci nie przynosiły do szkoły wartościowych przedmiotów np. telefonów komórkowych, MP3 itd.
- Rodziców/opiekunów prawnych zobowiązujemy do uzupełnienia karty zgłoszenia oraz niezwłocznej aktualizacji danych.
Dzieci z klas I – III ze świetlicy odbierają rodzice/opiekunowie prawni, lub osoby przez nich upoważnione pisemnym oświadczeniem. Osoba odbierająca dziecko zobowiązana jest powiadomić o tym wychowawcę świetlicy. - Uczniowie którzy posiadają pisemne pozwolenie rodziców mogą samodzielnie wychodzić ze świetlicy do domu, muszą swoje wyjście zgłosić opiekunowi pełniącemu dyżur.
- O wszelkich zmianach dotyczących trybu odbierania dziecka ze świetlicy rodzice muszą powiadomić wychowawców świetlicy na piśmie z datą i podpisem.
- Nauczyciele – wychowawcy świetlicy współpracują z rodzicami, wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym, logopedą celem rozwiązywania napotkanych trudności wychowawczych.
- Rodzice wpłacają dobrowolną składkę miesięczną na zakup materiałów i pomocy do zajęć. Składka niniejsza ustalona jest przez Radę Rodziców na kwotę 5 zł.
Modyfikacje regulaminu świetlicy z uwzględniające wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas 1 – 3 szkół podstawowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19
- Zobowiązujemy uczniów do częstego mycia rąk wodą z mydłem (szczególnie przed jedzeniem, po skorzystaniu z toalety i po powrocie z pobytu na świeżym powietrzu) lub do ich dezynfekowania jeśli nie ma możliwości ich umycia.
- Świetlicę będziemy wietrzyć (nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy), w tym w szczególności przed przyjściem uczniów oraz po przeprowadzeniu dezynfekcji. W czasie wietrzenia pomieszczeń świetlicowych, dzieci będą przebywały pod opieką wychowawcy świetlicy
w wyznaczonym przez niego miejscu. W tym czasie będą odkażone stoliki przez osobę sprzątającą. - Uczniowie mają mieć własne przybory, którymi nie mogą wymieniać się z innymi uczniami.
- Uczniowie przynoszą tylko niezbędne rzeczy. Niepotrzebne np. zabawki zostają w domu.
- W trakcie zajęć świetlicowych będziemy ograniczyć liczebność uczniów w grupie z uwzględnieniem dystansu 1,5m. Jeśli ten dystans nie jest możliwy do zachowania uczniowie muszą skorzystać z osłony ust i nosa – maseczki lub przyłbicy).
- Nauczyciele zobowiązani są do organizacji zajęć świetlicowych ograniczających bezpośredni kontakt uczniów ze sobą.
- Uczniowie podczas zajęć świetlicowych przebywając w grupie muszą przestrzegać zasad bezpieczeństwa związanych z COVID – 19 oraz bezwzględnie respektują polecenia nauczyciela mające na celu ograniczenie możliwości zarażenia COVID-19.
- Jeżeli nasz pracownik zaobserwuje u ucznia objawy, które mogą sugerować chorobę zakaźną, w tym kaszel, podwyższoną temperaturę (minimum 37,50C) odizoluje ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu. Zapewni dystans społeczny od innych osób. Następnie niezwłocznie powiadomimy rodziców. Rodzice mają obowiązek pilnie odebrać ucznia ze szkoły.